سرزمین من سوادکوه
سوادکوه سرزمین خورشید

جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی

پل ورسک :
این پل از شاهکارهای معماری دنیا به شمار می‌رود و در جانب شرقی ارتفاعات مشرف به آبادی ورسک ساخته شده و راه آهن سراسری تهران به شمال کشور را بهم متصل می‌کند. پل ورسک در اوایل قرن چهاردهم هجری شمسی ساخته شد و در زمان جنگ جهانی دوم در ۵۵ سال قبل به پل پیروزی معروف گشت. این بنا علاوه بر اهمیت استراتژیک در صنعت حمل و نقل کشور، از جاذبه‌های سیاحتی مهم مازندران نیز بشمار می‌رود. در ساختمان بیشتر از فلز استفاده شده‌است.

پلهای دیگر راه آهن سوادکوه با سنگ و ملاط سیمان ساخته شده‌اند که هریک دارای زیبائیهای حیرت انگیزی هستند،

از جمله مهمترین آنها می‌توان به پلهای زیر اشاره کرد:

پل راه آهن شورآب پل راه آهن اوریم پل راه آهن شیرگاه

علاوه بر پل‌ها، باید تونل‌های راه آهن را بویژه در ناحیه ورسک، در اعداد جاذبه‌های ارتباطی مازندران برشمرد. یکی از این تونل‌ها در منطقه گدوک با ۲۷۰۰ متر طول از جاذبه‌های مهم ارتباطی منطقه به شمار می‌رود.

راه آهن : ۹۰ کیلومتر از کل مسیر راه آهن سراسری از شهرستان سوادکوه عبور می‌کند. وجود جنگلهای زیبای دامنه البرز در شمال این منطقه بهمراه مناظر طبیعی فراوان، این مسیر ارتباطی را به یکی از جاذبه‌های گردشگران این شهرستان بدل نموده‌است.

جاده شوسه سوادکوه:این جاده یکی از محورهای سه گانه ارتباطی استان مازندران به نواحی مرکزی یران می‌باشد که علاوه بر ایفای نقش بسیار مهم درصنعت حمل و نقل کشور، بدلیل وجود مناظر طبیعی بیشمار اعم از جنگل، رودخانه، کوهستان، شالیزار، مزارع زیبا در مسیر، آبادیهای مختلف، زیارتگاه و یکی از زیباترین جاده‌های ایران به شمار می‌رود. عبور رودخانه تلار و نیز راه آهن سراسری با پلها و تونل‌های زیبا و تاریخی در موازات آن، بر زیبائیهای این جاده افزوده‌است.

جاده آلاشت : این جاده زیبا از دوراهی آزادمهر در ۵ کیلومتری جنوب شهر زیرآب از جاده سراسری سوادکوه جدا شده و پس از عبور از مناطق بسیار زیبا، با چشم اندازهای جنگلی در ارتفاعات مشرف بر دره زیرآب، تونلهای معادن ذغال سنگ البرز مرکزی رودخانه، پیچ و خم‌های فراوان و روستاهای پر جمعیت لله بند، موج خیل، کارمزد و لیند به شهر ییلاقی آلاشت منتهی می‌گردد. جاده آلاشت از جاذبه‌های شهرستان سوادکوه بشمار می‌رود و در فصل تابستان گردشگران بسیاری را بخود جذب می‌کند. این جاده از ابتدا تا انتها، ۳۵ کیلومتر طول دارد.

جاده خطیر کوه : از خط القعر رودخانه خطیر کوه و در موازات آن می‌گذرد و به استان سمنان راه پیدا می‌کند. علاوه بر برخورداری از مناظر بکر طبیعی به لحاظ ارتباط یافتن با قلعه تاریخی لنگ لو از جاذب‌های گردشگری شهرستان سوادکوه به شمار می‌آید.

جاده لفور:این جاده از شهر شیرگاه آغاز می‌شود و علاوه بر ارتباط ۱۸ روستای دهستان لفور به شرق شهرستان بابل نیز راه می‌یابد. وجود مناظر بکر طبیعی و جنگلی بهمراه سد البرز این منطقه را به مکان ویژه‌ای تبدیل نموده‌است .

جاده پل سفید - محمود آباد : این جاده پس از عبور از روستاهای ناحیه خانقاپی و مناطق جنگلی به بخش دو دانگه شهرستان ساری راه می‌یابد و در فصل تابستان از اطراق گاههای معروف مسافرین به حساب می‌آید. علاوه بر آن به لحاظ حمل فرآورده‌های جنگلی، صنایع تبدیلی شرکت چوب فریم و معدن فلورین، دارای اهمیت تجاری و صنعتی نیز می‌باشد.

جاده کیسلیان : این جاده به طول ۳۰ کیلومتر از زیرآب آغاز و به روستای لاجیم منتهی می‌شود. و به دلیل عبور از میان اراضی و جنگلی دارای گردشگاههای و چشم اندازهای طبیعی بسیا زیبائی است. در فصول بهار و تابستان گردشگران بسیاری این منطقه زیبا را جهت گذران اوقات فراغت انتخاب می‌کنند.


کسب درآمد روشهای کسب درآمد از طریق فروتل بازی Pro Evolution Soccer 2013 تبلیغات پیامکی کسب درآمد میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,,
ارسال توسط عزیزی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 205
بازدید دیروز : 394
بازدید هفته : 2780
بازدید ماه : 7921
بازدید کل : 50774
تعداد مطالب : 141
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کسب درآمد میزبان مارکت تبلیغات پیامکی

javahermarket