جاذبه‌های تاریخی
سرزمین من سوادکوه
سوادکوه سرزمین خورشید

جاذبه‌های تاریخی

* برج لاجیم

* برج دیو کلی

* کاروانسرای گدوک

* قلعه کنگ لو

* قلعه اولاد

* پل باستانی شیرگاه

* پل شاپور

* پل قدیمی پل سفید

* آرامگاه مقتولین راه آهن سوادکوه

* آرامگاه اخوت

* کلیسای سوادکوه

تاریخ

قلعه گردن اوریم که یکی از مرتفع‌ترین قله‌های سوادکوه می‌باشد.

قلعه اساس در پشت روستای ازون ده در اطراف شهر پل سفید که این مکان نیز از لحاظ جغرافیائی دارای ارتفاع زیادی است. در تاریخ تبرستان ابن اسفندیار از وقایع قرن دوم گرفته تا هفتم بارها از قلعه ای به نام قلعه کیسلیان یاد شده است . به زعم ابن اسفندیار کیسلیان مرکب از کیه (به معنی خانه یا قلعه) +سلیان است که سلیان نامی در دوره ی ساسانی آن را بنا کرده است .بسامد نام کیسلیاندر تاریخ تبرستان نشانگر اهمیت ویژه ی این منطقه بوده است . قلعه ی کیسلیان یکی از قلعه‌های زیر می تواند باشد : قلعه حسن بور که بین روستای بهمنان و سرخ کلا قرار دارد و ثابت شده است که قدمت آن به دوره ی ساسانی می رسد قلعه پرستوک بین روستای بهمنان و روستای سرخ کلا که در حاشیه شمالی شهر زیرآب بنا گردیده بود. مصالح اصلی آن سنگ با ملاط ساروج بوده و در بالای قلعه در میان یک حوض چاهی عمیق مشاهده می‌شود.

با تحقیق در پلان آن مشخص شده که بنا بر روی چهار نیل پایه قوی قرار داشته و دارای دو دروازه و چهار برج نگهبانی بوده‌است. در ۵۰ متری آن قلعه‌ای دیگر معروف به قلعه وزیری قرار دارد.

قلعه خاجمه کوه که در مقابل قلعه پرستوک قرار داشته و کوچکتر از آن است پلان دارای شکل مدور با یک دروازه می‌باشد. در فاصله ۱۰ متری بیرون دیوار چاهی قرار داشته که آب قلعه را تأمین می‌کرد. بدلیل وضعیت منطقه این احتمال وجود دارد که سنگهای این بنا از فاصله ۱۵ کیلومتری با دست به دست کردن توسط سربازان و کارگران بر پای کار رسیده‌است.

برج کوچک منطقه سوادکوه که در یکی از ییلاقات شهر زیرآب است و با سنگ و ملاط ساروج ساخته شده‌است. دو قلک زیارت چاه و قلوش در بهمنان که دفینه‌های مهمی در آن یافت شده است .

* قلعه عباس آباد

* قلعه گردن در عباس آبد راستوپی

* مسجد شهر آلاشت

* تپه باستانی کتی لته در شیرگاه


کسب درآمد روشهای کسب درآمد از طریق فروتل بازی Pro Evolution Soccer 2013 تبلیغات پیامکی کسب درآمد میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه, جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,جاذبه‌های تاریخی سوادکوه,,
ارسال توسط عزیزی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 294
بازدید دیروز : 394
بازدید هفته : 2869
بازدید ماه : 8010
بازدید کل : 50863
تعداد مطالب : 141
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کسب درآمد میزبان مارکت تبلیغات پیامکی

javahermarket